شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
رونمایی از ۱۲۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خوزستان

حوزه/ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از رونمایی ۱۲۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان خبر داد.‌

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز؛ سردار میر عبدالرضا حاجتی در گفتگویی با اعلام این خبر خاطرنشان ساخت: ۳۱ شهریور چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، می‌باشد. هفته‌ای که یاد آور عزت، رشادت و حماسه ملت ایران در دفاع از میهن اسلامی است. مردمی که در مقابل ارتش بعثی عراق که مورد حمایت ابرقدرت‌های دنیا بود ایستادند و یک ذره از خاک کشورمان جدا نشد.

وی افزود: اگر امروز کشورمان عزتمند، قدرتمند می‌باشد مرهون رشادت رزمندگان و شهدای گرانقدر است. دفاع مقدس مدال درخشان پر افتخار ایران اسلامی است. این هفته یادآور رشادت فرزندان این ملت است که در دامان مادران و پدران شجاع رشد یافته اند.

الزامی شدن گذراندن درس دفاع در دانشگاه‌ها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: دفاع مقدس هویت ملت ماست و باید نسل جوان را با این حماسه‌ها و رشادت‌ها آشنا کرد. نوجوانان و جوانان ما به گذشته خود افتخار می‌کنند و ما باید به نسل جوان بگوییم که در سال ۵۹ دشمن به سرزمین ما تجاوز کرد و ملت ما شجاعانه در مقابل آنها ایستادند.

سردار حاجتی افزود: در دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی ۲ واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها که اختیاری بود، الزامی گردید و دانشجویان در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا باید این واحد درسی را بگذرانند.

وی با اشاره به حرکت صادق بیت سیاح در مسابقات پارالمپیک اظهار کرد: این ورزشکار قهرمان خوزستانی با در دست گرفتن پرچم یا ام البنین (ع) اقتدار جوان ایرانی در عرصه های مختلف را نشان داد.

رونمایی از ۱۲۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خوزستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت:به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود. برنامه‌های این هفته از سوی ستاد کل نیروهای مسلح با شعار ما در راه فتح قله ایم نامگذاری شده است.

سردار حاجتی با اشاره به اینکه نگاه امسال ما به برنامه هفته دفاع مقدس انتقال این حماسه ۸ ساله به نسل جوان است، افزود: تلاش شده است در زنگ مقاومت در ۲۰۰ آموزشگاه دخترانه، ۲۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در حدود نیم ساعت در خصوص عزت، شهامت و ایثارگری رزمندگان اسلام سخنرانی و تدریس کنند.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت از زنان و مردانی که در دفاع مقدس ایثارگری کردند تقدیر می‌شود، بیان کرد: درهفته دفاع مقدس سال جاری از ۱۲۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف رونمایی خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: دیدار فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان، رژه یگان‌های نظامی در ۳۱ شهریور ماه و برپایی ۶ هزار برنامه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان است.

برپایی کنگره شهدای غربت در خوزستان

سردار حاجتی گفت: برخی از شهدای گرانقدر ما در دوران اسارت به شهادت رسیدند. تاکنون ۸۵ نفر از شهدای در غربت استان خوزستان شناسایی شده اند و احتمال دارد تعداد این شهدا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ شهید باشد. در روستای ابوحمیظه ارتش بعثی عراق ۵۵ نفر از مردان و جوانان این روستا را به اسارت برده بودند.

وی افزود: در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مقرر شد در آبان ماه امسال کنگره شهدای در غربت در خوزستان برگزار شود.

حمایت از آثار هنری با موضوع دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهضت ۱۰۰ برابری تولیدات دفاع مقدس گفت: فیلم‌هایی با موضوع حماسه مردم خوزستان در دفاع مقدس ساخته و یا در حال تولید می‌باشد.

سردار حاجتی افزود: همچنین از تولیدات توسط هنرمندان در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی، مستند، نماهنگ در موضوع دفاع مقدس حمایت‌های لازم انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha